Saturday 5 April 2014

Words in Motion- Feature Poem of the Day for National Poetry Month



(French Version)
Je rêve

Les nuages cachent le soleil.
Le soleil cache la lune.
La lune montre les étoiles.
Les étoiles montrent la nuit.
La nuit, je fais beaucoup de rêves.
Je rêve aux anges, à la danse.
Parfois, je fais des cauchemars.
Je rêve aux monstres, aux dinosaures.
Heureusement, quand je me reveille,
Je vois le soleil.
Le soleil qui brille dans le ciel.
Le soleil qui me montre le jour. 


(English Version) 
I Dream

Clouds hide the sun.
The sun hides the moon.
The moon shows the stars.
The stars show the night.
At night, I have lots of dreams.
I dream of angels, of dance.
Sometimes, I have nightmares.
I dream of monsters, of dinosaurs.
Fortunately, when I wake up,
I see the sun.
The sun shines in the sky.
The sun shows me the day. 

Ms. Ouellette’s Class
Grade 2, École Boréal

No comments:

Post a Comment